
1

MONITORING OF THE MEDIA SCENE IN MONITORING OF THE MEDIA SCENE IN 
SERBIA FOR MAY 2026SERBIA FOR MAY 2026

Members of ANEM at a recent meeting in 
Belgrade (photo: ANEM/Tanja Drobnjak)



INTRODUCTIONINTRODUCTION
The monitoring of the media scene is conducted to continuously track 

events and processes affecting media freedom in the Republic of Serbia. 
This monitoring focuses on freedom of expression; monitoring the im-
plementation of existing regulations; the adoption of new regulations, 
as well as amendments to current ones, both in the media field and oth-
er areas that directly or indirectly impact media freedom; and the analy-
sis of lawsuits considered by experts to be SLAPP suits (strategic lawsuits 
against public participation) targeting journalists and media outlets.

Publicly available data, information obtained from journalists, editors, 
and other media professionals, journalistic associations, and media or-
ganizations, as well as from governmental and non-governmental bod-
ies, are used for monitoring.

The text of this Monitoring Report was prepared by expert monitoring 
team from the “Savović” Law Office in cooperation with ANEM.

2

Supported by:

This project is funded by 
the European Union



I	  FREEDOM OF EXPRESSIONI	  FREEDOM OF EXPRESSION
According to the 2026 World Press Freedom Index compiled by the international orga-

nization Reporters Without Borders (RSF), Serbia marked World Press Freedom Day from 
a lower position than it had occupied in previous years. Ranked 104th out of 180 coun-
tries and territories, Serbia was the lowest-ranked country in the region and among the 
lowest-ranked countries in Europe (see Monitoring of the Media Scene in the Republic 
of Serbia for April 2026).

At the World Congress of the International Federation of Journalists (IFJ), a resolution 
entitled “On the Escalation of Attacks, Media Capture and the Deterioration of Media 
Freedom in Serbia” was adopted. Submitted by the Independent Journalists’ Associa-
tion of Serbia (NUNS), the resolution warned of the dramatic situation facing the media 
and journalists in Serbia. It highlighted the sharp increase in attacks, threats and various 
forms of pressure against journalists; the fact that senior state officials and members 
of the ruling party regularly engage in verbal attacks against journalists; the failure of 
the police to respond adequately, or their direct use of force, making them a source of 
danger to journalists; the labour-related and legal pressures journalists face, including 
SLAPP lawsuits; the installation and attempted installation of spyware; the serious de-
terioration of media pluralism and editorial independence (illustrated by the alleged 
involvement of the authorities in the relationship between the state-owned telecommu-
nications company Telekom Srbija and United Media); as well as the fact that the Regu-
latory Authority for Electronic Media (REM) remains incomplete and non-functional.1

In light of these circumstances, the resolution calls on the Serbian authorities to 
promptly, objectively and effectively investigate every case of threats and attacks against 
journalists and media outlets; to ensure police protection for journalists while perform-
ing reporting assignments in the field; to halt smear campaigns and other forms of ver-
bal violence carried out by public officials against media professionals; to publicly and 
unequivocally condemn hate speech and threats; and to prevent the use of state-owned 
companies as instruments of political and economic pressure on independent media. 
The resolution also calls on the European Union, the Council of Europe, the Organization 
for Security and Co-operation in Europe (OSCE), the United Nations, and other interna-
tional partners to employ all available mechanisms to ensure that Serbia complies with 
its obligations regarding media freedom, media pluralism, the safety of journalists and 
their labour rights. In addition, the resolution requests that the IFJ Executive Committee 
continue to treat media freedom and journalists’ safety in Serbia as one of its priorities 
and maintain continuous dialogue on these issues with European and international in-
stitutions, including the European Union, the Council of Europe, the OSCE and relevant 
United Nations bodies.2

3

https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2026-04-anem-monitoring-eng.pdf
https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2026-04-anem-monitoring-eng.pdf


4

The dramatic increase in attacks against media professionals and media outlets com-
pared to 2024 was also documented in the Annual Report of the Permanent Working 
Group for the Safety of Journalists for 2025. The report relies on data provided by the 
Supreme Public Prosecutor’s Office, the Independent Journalists’ Association of Serbia 
(NUNS) and the Journalists’ Association of Serbia (UNS).3

According to data from the Supreme Public Prosecutor’s Office, a total of 134 cases 
were opened concerning criminal offences committed against journalists. Compared to 
the 65 cases recorded in 2024, this represents an increase of 106.15%. There were 28 
physical attacks, compared to six in 2024, marking an increase of 366.67%. Only three 
convictions were handed down (compared to one in 2024 and twelve in 2023). The 
largest share of cases (48.51%) was handled by the Special Public Prosecutor’s Office for 
High-Tech Crime, whereas in 2024 that proportion stood at 67.69%.4

The NUNS database recorded 380 attacks, compared to 168 in 2024, representing an 
increase of 126.19%. The number of physical attacks rose to 116, compared to 18 in 
2024, an increase of 544.44%.5

According to the UNS database, 261 attacks were recorded, compared to 150 in 2024, 
representing an increase of 74%. The number of physical attacks rose to 60, compared 
to 13 in 2024, an increase of 361.54%.6

Ten international organisations working to protect journalists and defend press free-
dom7 sent letters to ministers responsible for European affairs across Europe in order to 
inform them of the findings gathered during their fact-finding missions to Belgrade, as 
well as of data concerning physical, legal and online attacks against journalists recorded 
on international monitoring platforms. Their conclusion was that the situation in Ser-
bia has significantly deteriorated since November 2024, when the protests began.8 The 
ministers were urged to support European Commissioner Marta Kos’s call to suspend 
European Union funding to Serbia as a response to the country’s continued democratic 
backsliding and its close relationship with Russia. The organisations also called on the 
ministers to publicly and urgently demand that the Serbian authorities take all necessary 
measures to stop repression and violence against journalists and the smear campaigns 
targeting them; ensure that all crimes committed against journalists are prosecuted; re-
form law enforcement institutions; improve journalists’ protection during protests; end 
arbitrary surveillance of journalists; establish meaningful institutional and legal safe-
guards to ensure their protection; and address the problem of Strategic Lawsuits Against 
Public Participation (SLAPPs).9



Representatives of media associations with 
Michael O’Flaherty (photo: CoE Commissioner’s 
Office)

5

***
The deterioration of the situation concerning Serbia’s state human rights institutions 

was also noted by the Council of Europe Commissioner for Human Rights, Michael 
O’Flaherty. During his visit to Serbia, where he met with representatives of civil society, 
the media and the academic community, he stated that the situation was worse than 
it had been during his previous visit in April 2025.10 In his official statement, the Com-
missioner stressed that the decline in the integrity of these institutions must be halted 
without delay. He emphasized the importance of independent human rights institutions 
and agreed with the assessment expressed by several of his interlocutors that, in the 
areas covered by his visit, the Protector of Citizens (Ombudsman) was failing to fulfil 
the responsibilities entrusted to that institution under its mandate. The Commissioner 
also expressed concern over physical attacks against journalists and threats to the safety 
of journalists and their family members, pointing out the inadequate response of the 
police. His statement referred to data from the Permanent Working Group for the Safety 
of Journalists, according to which, of approximately 200 attacks against journalists re-
corded during 2024 and 2025, only five resulted in final court judgments. The statement 
also highlighted the vulnerability of media outlets and media professionals resulting 
from the large number of SLAPP lawsuits filed against them, as well as the fact that state 
funding for the media and government advertising are predominantly directed towards 
media outlets close to the authorities.11



6

ANEM on the Self-Protection of Media and Media Professionals

The Association of Independent Electronic Media (ANEM) organized a discussion on 
the threats posed to the safety of media professionals through digital surveillance, par-
ticularly the installation of spyware on mobile phones. Participants were once again re-
minded that they are under no obligation to unlock their mobile phones at the request 
of police officers, and that any summons to appear at the premises of the Security In-
formation Agency (BIA) cannot be issued arbitrarily but must follow a clearly prescribed 
legal procedure.12

Representatives of ANEM emphasized the importance of solidarity and cooperation 
among media outlets so that they can provide one another with assistance and support, 
particularly at a time when media freedom and the safety of media professionals are 
under such serious threat. In this regard, ANEM informed the public that its member-
ship had grown to forty-five member media outlets.13 The fact that the 24-hour hotline 
established to assist media professionals received more than 600 calls during 2025 con-
cerning threats to journalists’ safety, and 380 calls during the last ten months alone, up 
to the end of April, speaks for itself.14

Media representatives in conversation with 
ANEM experts (photo: ANEM/Tanja Drobnjak)



7

Stars Above the Mud

The public—not only media professionals—reacted with outrage and unequivocally 
condemned the disgraceful message posted on the social network X by Predrag Azde-
jković, a member of the Radio Television of Serbia (RTS) Management Board, on the very 
day the public learned of the death of the renowned Serbian cartoonist Predrag Koraksić 
Koraks. His post read: “Petričić should get ready...” The message was interpreted as a 
threat directed at another distinguished cartoonist, Dušan Petričić, who has long been 
subjected to threats and intimidation.15 For more information on the threats against 
Petričić, see Monitoring of the Media Scene in the Republic of Serbia for December 
2025.

An Alpaca Sweater
At the end of May, it was confirmed that an agreement had been reached for the sale 

of Adria News S.à r.l., the company managing the regional media network Adria News 
Network (ANN), to the international investment group Alpac Capital. The Adria News 
Network (ANN) includes the television channels N1 and Nova, the daily newspaper Dan-
as, the weekly magazine Radar, and the Montenegrin daily Vijesti.

The news of the sale of Adria News Network (ANN) to European Future Media Invest-
ments, managed by the Portuguese investment group Alpac Capital, the majority owner 
of Euronews, was first reported by the investigative journalism portal Raskrikavanje, 
citing the final draft of the agreement, which had not yet been signed but to which the 
outlet had obtained access.16 The Portuguese newspaper Expresso, referring to the 
same document, reported that the agreement obliges the purchaser to safeguard and 
respect editorial independence. However, it also noted that the agreement contains no 
mechanism for sanctioning any breach of that contractual obligation.17

Following the publication of reports about the possible sale, a coalition of twenty-sev-
en civil society organisations and media associations18 expressed deep concern, warning 
that such a transaction could constitute one of the most significant threats to media plu-
ralism in Europe, with far-reaching consequences. In their statement, the organisations 
stressed the need to examine Alpac Capital’s previous business activities.19 They remind-
ed the public that Alpac Capital acquired a majority stake in Euronews in 2022, while 
investigative reports published by Direkt36 and Le Monde indicated that the acquisition 
had been financed in part through Hungarian state capital and companies closely as-
sociated with Viktor Orbán. Besides noting that the broadcasting licence for Euronews 
Serbia, under Alpac Capital’s ownership, had been granted to Telekom Srbija, the state-
ment also referred to the recording of a conversation between Stan Miller, CEO of Unit-
ed Group, and Vladimir Lučić, CEO of Telekom Srbija. The transcript and audio recording 
of that conversation were published in August last year by OCCRP and KRIK. During the 
conversation, the participants discussed a strategy for weakening N1, as well as the 
request made by the President of the Republic of Serbia, Aleksandar Vučić, that Aleksan-
dra Subotić, CEO of United Media, be removed from her position.20 Alpac Capital re-

https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2025-12-anem-monitoring-eng.pdf
https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2025-12-anem-monitoring-eng.pdf


8

sponded by stating that it believes in “neutral, fact-based and independent journalism, 
combined with stable and sustainable business operations and financial performance.”21 
At the same time, media experts and civil society representatives stressed the impor-
tance of considering the broader political and media environment in which independent 
and professional media outlets in the region have long been operating under pressure.22

For more information on the departures of journalists from Euronews Serbia due to 
what they described as changes in editorial policy, pressure on editors and journalists, 
unjustified alterations of news reports, shortened interviews, cancellation of scheduled 
guest appearances, suppression of certain topics, bans on inviting particular interview-
ees and similar practices, see Monitoring of the Media Scene in the Republic of Serbia 
for June 2025. For more information on the recording published by OCCRP and KRIK, see 
Monitoring of the Media Scene in Serbia for August 2025, December 2025, and April 
2026.

NIN Returns Under Politika’s Wing
NIN Publishing Company d.o.o. announced that it had transferred ownership of its 

entire publishing portfolio and all rights to the NIN brand to Politika Newspapers and 
Magazines d.o.o.23 In this way, NIN returned to the ownership of Politika, from which it 
had separated in 1995.24

Commenting on the change of publisher, Milan Ćulibrk, NIN’s former Editor-in-Chief, 
stated that such a development had been expected ever since Ringier Serbia d.o.o. 
transferred its ownership stake to Jelena Drakulić Petrović. According to Ćulibrk, this 
represented an “intermediate step” taken by Ringier in order to avoid “the reputational 
risk of handing over what had until then been a professional and independent publica-
tion into the hands of the authorities.”25

Whose Our Portal?
Ana Mihajlovski Grubin, Editor-in-Chief and owner of the news portal Naš portal, 

announced that she was stepping down from all positions within the outlet because, 
as she explained, she could no longer guarantee the newsroom’s editorial autonomy, 
professional standards or the conditions necessary for independent journalistic work. 
According to media reports, Mihajlovski Grubin declined to comment either on the 
reasons behind her decision or on who, in her view, might have endangered the portal’s 
editorial independence.26

Bratina
Dragan J. Vučićević, Editor-in-Chief of Informer TV, claimed that “Roma blockaders” 

who steal copper cables were responsible for the suspension of railway traffic through-
out Serbia on 23 May, the day of the large-scale citizens’ protest held at Slavija Square.

Vučićević’s attempt—which was met with sharp public criticism27—to equate Roma 

https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2025-06-anem-monitoring-eng-fin.pdf
https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2025-06-anem-monitoring-eng-fin.pdf
https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2025-08-anem-monitoring-eng.pdf
https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2025-12-anem-monitoring-eng.pdf
https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2026-04-anem-monitoring-eng.pdf
https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2026-04-anem-monitoring-eng.pdf


9

with criminal behaviour and then use the term “blockaders” as a derogatory synonym 
for such behaviour was described by Minister of Information and Telecommunications 
Boris Bratina as an expression of media pluralism.

The Minister stated:
“I strongly condemn the continued attacks against Informer Television and its Edi-

tor-in-Chief Dragan J. Vučićević, considering that these pressures are aimed at suppressing 
media freedom and targeting anyone who dares to express views different from those 
accepted by ideologically like-minded circles.”28

What Are You Bathing In?
The Council of the Agency for Audiovisual Media Services (SAMU) adopted a decision 

restricting the reception and retransmission of the entire programme of Informer TV for 
a period of six months due to a violation of Article 7(1) of the European Convention on 
Transfrontier Television. That provision requires programme content to respect human 
dignity and the fundamental rights and freedoms of others, and prohibits content that 
incites hatred, discrimination or intolerance.29

According to the Agency’s statement, Informer TV broadcasts content that insults the 
dignity of the Montenegrin people, denies the Montenegrin national identity, promotes 
hate speech and discrimination, and demeans the dignity of the citizens and institutions 
of Montenegro. The documentary “Referendum – The Story of an Invented Freedom” 
was identified as only one of several examples of content violating professional and 
regulatory standards, rather than an isolated incident. As a result of broadcasting this 
documentary, the Agency initiated ex officio proceedings, pursuant to the Law on Au-
diovisual Media Services, against TV Adria and TV Prva, both broadcasters registered in 
Montenegro.30



10

The Prosecution’s Move

Following the attack on Insajder TV journalist Nataša Mijušković, the First Basic Public 
Prosecutor’s Office in Belgrade filed an indictment against Jelenko Pijevac. The attack 
occurred in November 2025, during the first day of the hunger strike launched by Dijana 
Hrka, the mother of Stefan Hrka, one of the victims who lost his life in the collapse of 
the railway station canopy in Novi Sad. For more information on the attack against Na-
taša Mijušković, see Monitoring of the Media Scene in Serbia for November 2025.

***
The Higher Public Prosecutor’s Office in Zaječar rejected the appeal against the deci-

sion dismissing the criminal complaint filed by Miljko Stojanović, a journalist with Glas 
Zaječara, concerning the attack he suffered at the hands of police officers while report-
ing from a protest held in October of the previous year (see Monitoring of the Media 
Scene in Serbia for October 2025). Stojanović filed the criminal complaint against the 
Head of the Zaječar Police Department and a traffic police officer from the Zaječar Police 
Department, alleging reasonable suspicion that they had committed the criminal of-
fence of Torture and Ill-Treatment, as defined in Article 137, paragraph 3, in conjunction 
with paragraph 1 of the Criminal Code.31

The appeal against the dismissal emphasized that: the public prosecutor had failed 
to establish the facts fully and accurately; substantive law had been applied incorrect-
ly; the evidence had not been properly assessed; the prosecutor ignored the fact that 
Stojanović had been present at the scene in his capacity as a journalist; no explanation 
had been provided as to how the journalist sustained his injuries, despite evidence con-
tained in Stojanović’s testimony and the expert medical report; contradictions between 
the injured party’s statement, witness testimony and police officers’ statements re-
mained unresolved; and eyewitnesses visible in the video recordings of the incident had 
never been questioned ( in a statement given to ANEM, Stojanović’s legal representative 
added that five notarised eyewitness statements had also been submitted together with 
the appeal).32

The Basic Public Prosecutor’s Office based its decision on a report prepared by the 
Ministry of the Interior’s Internal Control Sector, according to which no irregularities had 
been found in the conduct of the police officers, as well as on a forensic medical expert 
opinion concluding that there was no evidence of conduct that could be classified as 
ill-treatment, torture or a violation of human dignity.33

https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2025-11-anem-monitoring-eng-fin.pdf
https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2025-10-anem-monitoring-eng-fin.pdf
https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2025-10-anem-monitoring-eng-fin.pdf


11

Veran Matić with ANEM members 
(photo: ANEM/Tanja Drobnjak)

II	  ATTACKS, THREATS AND  II	  ATTACKS, THREATS AND  
PRESSURESPRESSURES
The Targeting of Veran Matić

The Press Council’s Complaints Commission unanimously found that Večernje novosti, 
Alo, 24sedam, and Užice Oglasna tabla had violated the Code of Journalists of Serbia34 
by publishing the article entitled “The Stages of a Colour Revolution Under the Patron-
age of Tycoon-Owned and Militarised Media: The Same Pattern Two Decades After 5 
October” (Užice Oglasna tabla republished the article from Večernje novosti), as well as 
the article “Propaganda and Colour Revolutions: How Militarised Media Created Chaos 
in Serbia on Two Occasions” (Alo republished the article from 24sedam). According to 
the Commission’s decision, the publication “resembles a political pamphlet far more 
than a journalistic article.”

The decision further states:
“The Commission once again emphasizes that this is a well-established narrative that 

places journalists in real physical danger, portraying them as a subversive force conducting 
a so-called colour revolution financed by suspicious foreign centres of power. (...) Such 
reporting is contrary to the fundamental principles of journalism, which require journalists 
to publish accurate and verified information, report impartially, clearly distinguish facts 
from commentary, assumptions and speculation, and refrain from publishing defamatory 
allegations and rumours.”35



12

Expressing concern for Veran Matić’s safety, members of the Commission stated that, 
following the established pattern of targeting, “a target is being placed on Matić’s fore-
head.” Filip Švarm warned that “this appears to be preparation for something directed 
against Veran,” while Jelena Petković described the articles as “frightening and danger-
ous,” not only for Matić but also for ANEM’s member media outlets.36

The Case of Predrag Simonović

After Predrag Simonović—a columnist for the weekly Radar, a retired police officer, 
and a former member of the Ministry of the Interior’s Working Group within the Com-
mission for the Investigation of the Murders of Journalists—was granted access to the 
case file concerning the criminal complaint he had filed after receiving a comment be-
neath his article entitled “A New Criminal Police Directorate Takes the Stage – Personnel 
Solve Everything”, he learned the identity of the person who had posted the disputed 
comment. The comment, stating that Simonović “walks alongside the frozen Danube in 
this winter weather,” had prompted him to file a criminal complaint on the grounds that 
it endangered his personal safety. Simonović discovered that the comment had been 
posted by a former member of the Security Information Agency (BIA) whom he had 
met before publishing his book Operativac (The Operative).37 According to Simonović, 
the former BIA officer invited him to an “informal” meeting during which he suggested 
that the book would have been “better” had certain reports been omitted and advised 
him to turn to the Church. On that occasion, he gave Simonović three icons—one for 
him, one for his wife and one for his underage daughter, whom he addressed by name. 
Simonović reported this conversation to the competent public prosecutor’s office. How-
ever, the prosecution concluded that the reported conduct did not contain the elements 
of a criminal offence.38

A Shield Instead of a Baton

The Journalists’ Association of Serbia (UNS) condemned the attack on Aleksandar 
Blanuša, Editor of the local news portal Volim Zrenjanin. The incident occurred in Zren-
janin, in front of stands set up by the Serbian Progressive Party (SNS). According to 
Blanuša’s statement to UNS, a confrontation broke out at the city’s main market be-
tween supporters of the ruling party and activists of the United Phantoms Movement. 
When Blanuša attempted to obtain a statement from Zrenjanin Mayor Simo Salapura, 
SNS activists and supporters began pushing him, tripping him and otherwise obstructing 
him while he was performing his journalistic duties.39



13

The editorial staff of the Zoomer portal also reported that one of its journalists was 
pushed with a riot shield by a police officer40 while filming a police intervention follow-
ing the conclusion of the protest held at Slavija Square on 23 May. According to the 
SafeJournalists Network’s database of attacks against journalists, the journalist was 
standing in Kralja Milana Street when an armoured police officer prevented her from 
recording the police operation by pushing and striking her with his shield. She was not 
injured, and the incident was not officially reported.41 Footage published by Zoomer also 
shows police officers striking a young man with batons.42

Threats and Hardship	

Beneath an Instagram post in which the editorial staff of the independent media 
outlet Mašina invited readers to support its work through donations, a user operating 
under the account Batko97 posted the following threat: “I’m donating a bullet to your 
forehead—that’s the only donation you’ll get.”43 The threat was immediately reported 
both to the contact points for the safety of journalists and to the Special Department 
for Combating High-Tech Crime.44 The incident prompted strong condemnation from the 
professional community.45

The Association of Independent Electronic Media (ANEM) also condemned threat-
ening messages received by journalist Srđan Nonić through the Facebook page Niška 
inicijativa. Using the account Sale, an individual sent Nonić the following message: 
“You’re filth. You should be hanged! Filthy scumbag.” ANEM further reported that, after 
receiving these messages, Nonić was also subjected to an equally disturbing telephone 
call. The caller threatened him with physical violence, stated that he knew the address 
where Nonić lived with his family, and added that he himself lived in their immediate 
neighbourhood.46 The case was reported to the competent state authorities.47



14

High Pressure
The practice of preventing journalists from reporting on events continued throughout 

May. Journalists and camera crews were denied access to a session of the Teaching and 
Research Council of the Faculty of Philosophy in Niš, where a proposed compromise 
between the Faculty, the Ministry of Education, the University, and the newly estab-
lished Faculty of Serbian Studies was to be discussed.48 Although she had submitted an 
accreditation request the previous day, Ljiljana Stojanović, a journalist with the news 
portal eStvarnost, was not allowed to report from a session of the Municipal Assembly 
of Aranđelovac.49 Likewise, despite having been duly accredited, a reporter from N1 
Television was prevented from covering the inaugural session of the Municipal Assembly 
of Kula.50

Following repeated questions posed live on air by N1 journalist Tatjana Aleksić regard-
ing whether her appointment had been made in accordance with the law and whether 
she intended to stand as a candidate for the position of Vice-Dean, Professor Valentina 
Arsić Arsenijević, Acting Vice-Dean of the Faculty of Medicine of the University of Bel-
grade, responded by attacking the journalist personally, stating:

“You are extremely malicious—a malicious journalist—and I intend to report this to 
your editor. You are completely legally illiterate to make such claims. You are an absolute 
and complete amateur, both when it comes to the law and, frankly, bordering on incom-
petence in your own profession as a journalist.”51

Photo: Mašina



15

Photo: Unsplash/Mathieu Stern

III	 MONITORING THE ADOPTION OF III	 MONITORING THE ADOPTION OF 
NEW LEGISLATIONNEW LEGISLATION

During May, there were no significant developments regarding the adoption of new 
legislation.

IV	 IMPLEMENTATION OF EXISTING IV	 IMPLEMENTATION OF EXISTING 
LEGISLATIONLEGISLATION
Project Co-financing of Media Content

The Association of Independent Electronic Media (ANEM) organized a two-day discus-
sion on the system of project co-financing of media content. Representatives of forty 
local media outlets exchanged experiences and agreed that the current project co-fi-
nancing system has become devoid of purpose, as funding is allocated only to selected 
media outlets and non-governmental organisations. According to the participants, mem-
bers of project evaluation commissions often lack the necessary expertise, while the in-
adequate scoring system substantially contributes to this problem. Many media outlets 
have become discouraged from applying for public funding. Submitting applications to 



16

calls under which they have never received financial support has become, in their view, 
nothing more than a waste of time and resources.52

According to an ANEM analysis published in May, the project co-financing mechanism 
has indeed become largely meaningless. According to the analysis, publishers of tabloid 
newspapers known for repeatedly violating the Code of Journalists of Serbia53—Alo and 
Informer (through Alo Media System and Insajder Tim, together with their affiliated 
companies)—received more than RSD 58 million in public funding. Media publishers 
owned by Radoica Milosavljević received more than RSD 50 million for the media outlets 
RTV Kruševac, TV Pirot, TV Leskovac, RTV Caribrod, and TV Požega. Zaple Media Group, 
a company that launched several local media outlets at the beginning of 2026, all head-
ed by the same Editor-in-Chief, Gradimir Banković, an associate of the Centre for Social 
Stability, received funding for two projects—one in Užice, worth RSD 2.1 million, and 
another in Požega, worth RSD 1 million.54

According to information published by the daily newspaper Danas, the unregistered 
broadcaster Niš TV, whose publisher is Ini Media, has received at least RSD 23 million55 
from public sources since it began broadcasting. The station launched its programme 
with an appearance by the President of the Republic of Serbia, Aleksandar Vučić.

An analysis published by the media watchdog portal Cenzolovka showed that, over 
the ten years since the introduction of project co-financing, publishers of pro-govern-
ment media outlets—including Informer, Srpski telegraf, Alo, Kurir, and Večernje novo-
sti, together with their affiliated media—received more than EUR 2.8 million through 
media co-financing competitions organised by local self-government units, the Ministry 
of Information, and the Provincial Secretariat. The breakdown is as follows: Inform-
er received approximately RSD 82 million (more than EUR 690,000); Večernje novosti 
and Radio Novosti received more than RSD 77 million approximately EUR 654,000); 
Alo received just under RSD 73 million (approximately EUR 613,000); Kurir and Espreso 
received approximately RSD 61 million (around EUR 514,000); Srpski telegraf and the 
Republika portal received approximately RSD 44 million (around EUR 370,000).56

***
The Ministry of Information and Telecommunications (MIT) blocked, within the Single 

Information System (JIS), the possibility for Slavoljub Ristić and Biljana Ratković Njegov-
an to continue being appointed as members of project evaluation commissions, on the 
grounds that they hold public office.57

For more information on ANEM’s letters requesting certain local self-government units 
to revoke decisions appointing Slavoljub Ristić and Biljana Ratković Njegovan to proj-
ect evaluation commissions because they perform public functions, as well as ANEM’s 
request to the Ministry of Information and Telecommunications to block their appoint-
ment through the Single Information System (JIS), see Monitoring of the Media Scene in 
the Republic of Serbia for March 2026.

https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2026-03-anem-monitoring-eng.pdf
https://bezbedni-novinari.mpanel.app/storage/files/documents/2026-03-anem-monitoring-eng.pdf


17

Kurak, Romić and Radonjić with a legal repre-
sentative in the Palace of Justice (photo: ANEM/
Veran Matić)

V	  SLAPP LAWSUITS AGAINST  V	  SLAPP LAWSUITS AGAINST  
JOURNALISTS AND MEDIA OUTLETSJOURNALISTS AND MEDIA OUTLETS

The Second Basic Court in Belgrade delivered a first-instance judgment in proceedings 
brought against the Slavko Ćuruvija Foundation following lawsuits filed by former mem-
bers of the State Security Department—Miroslav Kurak, Ratko Romić, and Milan Ra-
donjić. The lawsuits concerned a public statement issued by the Foundation expressing 
disagreement with the decision of the Belgrade Court of Appeal to finally acquit Kurak, 
Romić and Radonjić of charges relating to the murder of journalist Slavko Ćuruvija.58

The court partially upheld the plaintiffs’ claims. Each plaintiff had sought RSD 500,000 
in compensation for non-pecuniary damage resulting from the alleged violation of their 
honour and reputation. The court awarded RSD 200,000 to each plaintiff. Including liti-
gation costs, the first-instance judgment ordered the Slavko Ćuruvija Foundation to pay 
the plaintiffs a total of RSD 1,035,000.59

The Foundation appealed the judgment, maintaining that the disputed statement 
constituted nothing more than criticism of the judiciary and arguing that the first-in-
stance court had failed to take into account the evidence and legal arguments presented 
by the defence during the proceedings. Among the evidence ignored by the court was a 
Supreme Court judgment establishing that the final judgment of the Belgrade Court of 
Appeal—the judgment referred to in the Foundation’s statement—had involved a seri-
ous violation of the provisions of criminal procedure in favour of the plaintiffs.60

The professional community described the judgment as a failure of the judiciary, a 
restriction on freedom of expression, and yet another step backwards in the pursuit of 
justice.61 The National Working Group on Combating SLAPPs stated that the judgment 
represented: “a textbook example of a SLAPP lawsuit—a Strategic Lawsuit Against Public 
Participation—whose purpose is not the protection of rights, but rather the intimida-
tion, financial exhaustion and deterrence of organisations, journalists, activists and oth-
er actors from speaking publicly on issues that are unquestionably of public interest.”62 

https://www.slavkocuruvijafondacija.rs/slavko-curuvija-fondacija-sokirana-presudom-apelacionog-suda-zemlja-koja-ne-kaznjava-ubice-nema-buducnost/


17

This publication was released with the financial support of the European Union, Norway, 
and the Balkan Trust for Democracy, a project of the German Marshall Fund of the United 
States. The content is the sole responsibility of the Association of Independent Electronic 

Media and does not necessarily reflect the official views of the European Union, the  
Government of Norway, the German Marshall Fund, or the Balkan Trust for Democracy.

Carrier: Partners:

Supported by:

This project is funded by 
the European Union



18

1  ,,Na Kongresu IFJ u Parizu usvojena rezolucija o eskalaciji napada i urušavanju medijskih sloboda u 
Srbiji”, text published on 6 May 2026 on NUNS website. 
2  Same
3  ,,Izveštaj o radu Stalne radne grupe za bezbednost novinara za 202May godinu”, authors: Tatjana 
Vasiljević Veljković, Miroslav Janković and Dragana Bjelica
4  Same
5  Same
6  Same
7  The list of organisations: Free Press Unlimited (FPU), ARTICLE 19, Europe Association of Euro-
pean Journalists (AEJ), Committee to Protect Journalists (CPJ), European Centre for Press and Media 
Freedom (ECPMF), European Federation of Journalists (EFJ), Index on Censorship International Press 
Institute (IPI), Osservatorio Balcani e Caucaso Transeuropa (OBCT), Reporters Without Borders (RSF).
8  ,,Serbia: 10 organisations ask Ministers for European Affairs to draw a red line on media freedom”, 
letter published 11 May  2026 on Media Freedom Rapid Response (MFRR) website.
9  Same
10  ,,Serbia: authorities should ensure safety of demonstrators and improve working environment for 
civil society and human rights defenders - Commissioner for Human Rights”, text published on 28 April 
2025 on Council of Europe website.
11  ,,Serbia: Council of Europe Commissioner for Human Rights observes deteriorating human rights 
situation”, statement by the Council of Europe Commissioner for Human Rights, Michael O’Flaherty 
published on 22 May 2026 on Council of Europe website.
12  ,,Izazovi i pretnje po bezbednost novinara u Srbiji: Šta su problemi i kako se zaštititi”, text published 
on15 May 2026 on ANEM website.
13  ,,Skupština ANEM: Osnaživanje medijske scene može dovesti do bitnih društvenih promena”, text 
published on 14 May 2026 on ANEM website. 
14  ,,Međunarodni dan SOS telefona: Više od 600 poziva preko Sigurne linije za novinare u 202May 
godini”, text published on 16 May 2026 on ANEM website. 
15  ,,ANEM: Osuda neprimerene poruke Predraga Azdejkovića i poziv UO RTS da reaguje”, ANEM 
statement published on 19 May 2026 on their website; ,,NUNS: Neprimerena poruka člana UO RTS-a o 
Dušanu Petričiću nedopustiva je i opasna”, statement published on 19 May 2026 on their website.
16  ,,Vlasnici Euronews-a kupuju N1, Nova S i još desetak regionalnih medija za 30 miliona evra”, au-
thors: Vesna Radojević and Stefan Kosanović, text published on14 May 2026 on Raskrikavanje website. 
17  ,,Portugalski Expresso: Ugovor ne garantuje uređivačku nezavisnost medija Junajted grupe”, author 
Marija Vučić, text published on 20 May on Cenzolovka website. 
18  Association of Online Media, Association of Independent Electronic Media (ANEM), Youth Ini-
tiative for Human Rights, B92 Fund Foundation, Centre for Research, Transparency and Accountability 
(CRTA),  Renewable Energy and Environmental Regulatory Institute (RERI), Lawyers’ Committee for 
Human Rights (YUCOM), Transparency Serbia, A11 Initiative for Economic and Social Rights, Europe-
an Movement in Serbia, KROKODIL Association, Women for Peace Association, Slavko Ćuruvija Foun-
dation, Civic Initiatives, Centre for Contemporary Politics, Belgrade Centre for Human Rights, Rainbow 
Ignite, Autonomous Women’s Center, Independent Journalists’ Association of Vojvodina (NDNV), Inde-
pendent Journalists’ Association of Serbia (NUNS), BeFem, Belgrade Centre for Security Policy (BCSP), 
FemPlatz,  SviĆe Organized Group, Trag Foundation, Independent Women’s Center Dimitrovgrad, 
Helsinki Committee for Human Rights in Serbia
19  ,,Potencijalna prodaja Adria News Network medija ugrožava medijske slobode”, Statament by 27 
organisations published on Youth Initiative for Human Rights website.
20  Same

https://nuns.rs/na-kongresu-ifj-u-parizu-usvojena-rezolucija-o-eskalaciji-napada-i-urusavanju-medijskih-sloboda-u-srbiji/
https://nuns.rs/na-kongresu-ifj-u-parizu-usvojena-rezolucija-o-eskalaciji-napada-i-urusavanju-medijskih-sloboda-u-srbiji/
https://api.anem.org.rs/storage/assets/2026-04-29 Report SRG 2025_Final_ Serbian.pdf
https://www.mfrr.eu/serbia-10-organisations-ask-ministers-for-european-affairs-to-draw-a-red-line-on-media-freedom/
https://www.coe.int/en/web/commissioner/-/serbia-authorities-should-ensure-safety-of-demonstrators-and-improve-working-environment-for-civil-society-and-human-rights-defenders
https://www.coe.int/en/web/commissioner/-/serbia-authorities-should-ensure-safety-of-demonstrators-and-improve-working-environment-for-civil-society-and-human-rights-defenders
https://www.coe.int/en/web/commissioner/-/serbia-council-of-europe-commissioner-for-human-rights-observes-deteriorating-human-rights-situation
https://www.coe.int/en/web/commissioner/-/serbia-council-of-europe-commissioner-for-human-rights-observes-deteriorating-human-rights-situation
https://anem.org.rs/sr/strane/izazovi-i-pretnje-po-bezbednost-novinara-u-srbiji-sta-su-problemi-i-kako-se-zastititi
https://anem.org.rs/sr/strane/skupstina-anem-osnazivanje-medijske-scene-moze-dovesti-do-bitnih-drustvenih-promena
https://anem.org.rs/sr/strane/medunarodni-dan-sos-telefona-vise-od-600-poziva-preko-sigurne-linije-za-novinare-u-2025-godini
https://anem.org.rs/sr/strane/medunarodni-dan-sos-telefona-vise-od-600-poziva-preko-sigurne-linije-za-novinare-u-2025-godini
https://anem.org.rs/sr/strane/anem-osuda-neprimerene-poruke-predraga-azdejkovica-i-poziv-uo-rts-da-reaguje
https://nuns.rs/nuns-neprimerena-poruka-clana-uo-rts-a-o-dusanu-petricicu-nedopustiva-je-i-opasna/
https://nuns.rs/nuns-neprimerena-poruka-clana-uo-rts-a-o-dusanu-petricicu-nedopustiva-je-i-opasna/
https://raskrikavanje.rs/vlasnici-euronews-a-kupuju-n1-nova-s-i-jos-desetak-regionalnih-medija-za-30-miliona-evra/
https://www.cenzolovka.rs/pritisci-i-napadi/portugalski-expresso-ugovor-ne-garantuje-uredjivacku-nezavisnost-medija-junajted-grupe/
https://yihr.rs/bhs/potencijalna-prodaja-adria-news-network-medija-ugrozava-medijske-slobode/


19

21  ,,N1, Nova, Danas i Radar prodati Alpak kapitalu, vlasniku Juronjuza”, tekst je objavljen 29. May 
2026. god. na sajtu Mašina. 
22  ,,EFJ i regionalne članice EFJ-a izražavaju zabrinutost zbog prodaje Adria News Networka kompani-
ji Alpac Capital”, saopštenje objavljeno 29. May 2026. god. on NUNS website.
23  ,,Politika je novi vlasnik NIN-a”, Statement issued by NIN Publishing Company Ltd., published on 
the NIN website on May 15, 2026.
24  ,,NIN | Media Ownership Monitor”, text published on BIRN website. 
25  ,,Povratak kući ili susret s maćehom - novinari o sudbini NIN-a”, authors: K. Kovač Nastasić, A. 
Ničić, text published on UNS website.
26  ,,Ana Mihajlovski se povukla sa Našeg portala, novi vlasnik za sada tajna”, author Milica Ljubičić, 
text published on 28 May, 2026 on Raskrikavanje website.
27  Upozorenje za javnost povodom izjave glavnog urednika Informera, warning by Commissioner for 
the Protection of Equality published on 25 May 2026, ,,Inicijativa A 11 podnela pritužbu protiv Dragana 
Vučićevića zbog diskriminatornih izjava o Romima”, statement published on 26 May, 2026 on Inicijativa 
A 11 website. 
28  Saopštenje za javnost ministra Borisa Bratine, publushed on 27 May 2026 on Instagram profile 
Zvanicnobratina.
29  ,,Savjet AMU ograničio reemitovanje Informer TV na šest mjeseci pokrenuti postupci po službenoj 
dužnosti protiv domaćih emitera, AMU statement published on 25 May 2026 on agency website.
30  Same
31  ,,ANEM ALARM: Tužilaštva u Zaječaru štite nasilne policajce, ali ne i novinare na zadatku”, ANEM 
statemennt piblished on 5 May 2026 on Bezbedni novinari website.
32  Same
33  Same
34  ,,Savet za štampu: Četiri portala prekršila Kodeks novinara tekstovima o ANEM-u i Veranu Matiću”, 
text published 28 May 2026 on ANEM website.
35  Odluka Komisije Saveta za štampu povodom teksta objavljenog u mediju Novosti.rs
36  Same
37  ,,Već ga prijavljivao: Penzionisani pripadnik BIA uputio komentar preteće sadržine bivšem ins-
pektoru SBPOK-a Predragu Simonoviću”, author Uglješa Bokić, text published on 4 May 2026 on daily 
Danas website.
38  Same
39  ,,UNS: Kazniti odgovorne za napad na Aleksandra Blanušu”, UNS statement published 9 May 2026 
on UNS website. 
40  Snimak published on 23 May 2026 on Zoomer_rs Instagram profile.
41  Stvarni napadi na novinare, novinarka Zoomera, Beograd, 23. May 2026. god., izvod iz baze napada 
na novinare koju vodi mreža SafeJournalists.
42  Snimak published on 23 May 2026 on Zoomer_rs Instagram profile.
43  ,,ANEM ALARM: Redakcija portala Mašina dobila pretnju metkom u čelo”, ANEM statament pub-
lished on 25 May 2026 on their website.
44  Same
45  ,,ANEM ALARM: Redakcija portala Mašina dobila pretnju metkom u čelo”, ANEM statement 
published on 25 May 2026 on their website; ..NUNS: Pretnje redakciji portala Mašina moraju biti hitno 
istražene i sankcionisane”, NUNS statament published 25 May 2026 on their website; ,,UNS: Kazni-
ti odgovorne za pretnje redakciji portala Mašina”, UNS statament published on 25 May 2026 on their 
website.
46  ,,ANEM ALARM: Pretnje vešanjem novinaru Srđanu Noniću”, ANEM statament published 18 May 

https://www.masina.rs/n1-nova-danas-i-radar-podati-alpak-kapitalu-vlasniku-juronjuza/
https://nuns.rs/efj-i-regionalne-clanice-efj-a-izrazavaju-zabrinutost-zbog-prodaje-adria-news-networka-kompaniji-alpac-capital/
https://nuns.rs/efj-i-regionalne-clanice-efj-a-izrazavaju-zabrinutost-zbog-prodaje-adria-news-networka-kompaniji-alpac-capital/
https://www.nin.rs/drustvo/vesti/112997/politika-je-novi-vlasnik-nin-a
https://serbia.mom-gmr.org/sr/mediji/detail/outlet/nin-2/
https://uns.org.rs/desk/UNS-news/188039/povratak-kuci-ili-susret-s-macehom---novinari-o-sudbini-nin-a.html
https://raskrikavanje.rs/ana-mihajlovski-se-povukla-sa-naseg-portala-novi-vlasnik-za-sada-tajna/
https://ravnopravnost.gov.rs/upozorenje-za-javnost-povodom-izjave-glavnog-urednika-informera/
https://www.a11initiative.org/inicijativa-a-11-podnela-prituzbu-protiv-dragana-vucicevica-zbog-diskriminatornih-izjava-o-romima/
https://www.a11initiative.org/inicijativa-a-11-podnela-prituzbu-protiv-dragana-vucicevica-zbog-diskriminatornih-izjava-o-romima/
https://www.instagram.com/p/DY1w-5zMx-j/
https://amu.me/wp-content/uploads/2026/05/Saopstenje-SAMU-ogranicio-reemitovanje-Informer-TV-na-sest-mjeseci_Pokrenuti-postupci-protiv-domacih-emitera.pdf
https://amu.me/wp-content/uploads/2026/05/Saopstenje-SAMU-ogranicio-reemitovanje-Informer-TV-na-sest-mjeseci_Pokrenuti-postupci-protiv-domacih-emitera.pdf
https://www.bezbedninovinari.rs/article/1585/anem-alarm-tuzilastva-u-zajecaru-stite-nasilne-policajce-ali-ne-i-novinare-na-zadatku
https://anem.org.rs/sr/strane/savet-za-stampu-cetiri-portala-prekrsila-kodeks-novinara-tekstovima-o-anem-u-i-veranu-maticu
https://savetzastampu.rs/zalbe/9251/
https://www.danas.rs/vesti/drustvo/inspektoru-sbpok-a-predrag-simonovic-pretnje-pripadnik-bia/
https://www.danas.rs/vesti/drustvo/inspektoru-sbpok-a-predrag-simonovic-pretnje-pripadnik-bia/
https://www.uns.org.rs/sr/saopstenja/187703/uns-kazniti-odgovorne-za-napad-na-aleksandra-blanusu.html
https://www.instagram.com/reels/DYsaSuZtDX9/?hl=en
https://safejournalists.net/sr/incident/stvarni-napadi-na-novinare-novinarka-zoomera-beograd-23-05-2026/
https://www.instagram.com/reels/DYsaSuZtDX9/?hl=en
https://anem.org.rs/sr/strane/anem-alarm-redakcija-portala-masina-dobila-pretnju-metkom-u-celo
https://anem.org.rs/sr/strane/anem-alarm-redakcija-portala-masina-dobila-pretnju-metkom-u-celo
https://nuns.rs/nuns-pretnje-redakciji-portala-masina-moraju-biti-hitno-istrazene-i-sankcionisane/
https://nuns.rs/nuns-pretnje-redakciji-portala-masina-moraju-biti-hitno-istrazene-i-sankcionisane/
https://www.uns.org.rs/sr/saopstenja/188263/uns-kazniti-odgovorne-za-pretnje-redakciji-portala-masina.html
https://www.uns.org.rs/sr/saopstenja/188263/uns-kazniti-odgovorne-za-pretnje-redakciji-portala-masina.html
https://anem.org.rs/sr/strane/anem-alarm-pretnje-vesanjem-novinaru-srdanu-nonicu


20

2026 on their website
47  Same
48  ,,Filozofski fakultet u Nišu bez kompromisa na današnjoj sednici, novinari tvrde da im je prećeno 
prijavama”, text published on 18 May 2026 on Mašina portal.
49  ,,UNS: Predsednik Skupštine opštine Aranđelovac da ne diskriminiše medije”, UNS statament pub-
lished 21 May 2026 on their website.
50  ,,Studentkinja iz Glasa mladih u Kuli: Odbornici SNS će ići na poligraf da utvrde ko ih je izdao”, text 
published on 7 May 2026 on N1 website.
51  ,,N1 Studio live” aired on 12 May 2026 on TV N1.
52  ,,Projektno sufinansiranje medija u Srbiji: Obesmišljen proces koji se mora u potpunosti promeniti”, 
text published on 16 May 2026 on ANEM website. 
53  Pursuant to Article 24 of the Law on Public Information and Media, one of the criteria for evalu-
ating project proposals is the extent to which the media outlet through which the project will be imple-
mented adheres to professional and ethical standards. Compliance with this criterion is established by 
obtaining information from the competent authorities confirming that, in the year preceding the public 
call, no measure was imposed on the media outlet by the competent regulatory authority in the case of 
electronic media, or that no decision was issued by the self-regulatory body, the Press Council, in the 
case of print and online media, finding that the media outlet had violated the relevant legal provisions or 
the standards of professional ethics.
54  ,,Projektno sufinansiranje: Alou i Informeru 58 miliona, Radoici Milosavljeviću 50 miliona na 
medijskim konkursima”, ANEM analisys published 27 May 2026 on their website.
55  ,,Neregistrovana Niš TV, koju je otvorio Vučić, dobija desetine miliona iz javnih izvora, a nijedna 
institucija ne objašnjava kako je to uopšte moguće”, author Zorica Miladinović, text published 25 May 
2026 on daily Danas website.
56  ,,Mašinerija laži: Tri miliona evra za prorežimske tabloide tokom decenije sufinansiranja”, author 
Marija Vučić, text published on 8 May 2026 on Cenzolovka website.
57  ,,MIT potvrdio UNS-u: U JIS-u blokirana mogućnost izbora Slavoljuba Ristića i Biljane Ratković 
Njegovan za članove komisija”, text published on13 May 2026. god. on ANEM website. 
58  ,,Slavko Ćuruvija fondacija po tužbi Radonjića, Romića i Kuraka, mora da plati više od milion dina-
ra”, text published on 15 May 2026 on Slavko Ćuruvija fondacija website. 
59  Same
60  ,,Slavko Ćuruvija fondacija treba da plati više od milion dinara po tužbi Radonjića, Romića i Kura-
ka”, author Marija Vučić, text published on 15 May 2026 on Cenzolovka website.
61  ,,Reporteri bez granica uz Slavko Ćuruvija fondaciju”, text published on15 May 2026 on Cenzolovka 
website; ,,Solidarnost sa Slavko Ćuruvija Fondacijom nakon još jednog koraka unazad u potrazi za pra-
vdom”, Joint statement by the European Federation of Journalists (EFJ), the European Centre for Press 
and Media Freedom (ECPMF), Free Press Unlimited (FPU), ARTICLE 19 Europe, the International 
Press Institute (IPI), the International Federation of Journalists (IFJ), Index on Censorship, Osservato-
rio Balcani e Caucaso Transeuropa (OBCT), Reporters Without Borders (RSF), and PEN International, 
published on 19 May 2026 on the NUNS website.
62  ,,Nacionalna radna grupa za borbu protiv SLAPP-a: Presuda protiv Slavko Ćuruvija fondacije opas-
an je pritisak na slobodu izražavanja”, Statement by the National Working Group for Combating SLAPP, 
published on 15 May 2026 on the website of the Slavko Ćuruvija Foundation.

https://www.masina.rs/filozofski-fakultet-u-nisu-bez-kompromisa-na-danasnjoj-sednici-novinari-tvrde-da-im-je-preceno-prijavama/
https://www.masina.rs/filozofski-fakultet-u-nisu-bez-kompromisa-na-danasnjoj-sednici-novinari-tvrde-da-im-je-preceno-prijavama/
https://uns.org.rs/saopstenja/188138/uns-predsednik-skupstine-opstine-arandjelovac-da-ne-diskriminise-medije.html
https://n1info.rs/vesti/glas-mladih-opstine-kula-odbornici-sns-poligraf-izdaja/
https://youtu.be/mFeV1ZDw8t4?si=HfrrnInB4JUs87OU
https://anem.org.rs/sr/strane/projektno-sufinansiranje-medija-u-srbiji-obesmisljen-proces-koji-se-mora-u-potpunosti-promeniti
https://anem.org.rs/sr/strane/projektno-sufinansiranje-alou-i-informeru-53-miliona-radoici-milosavljevicu-50-miliona-na-medijskim-konkursima
https://anem.org.rs/sr/strane/projektno-sufinansiranje-alou-i-informeru-53-miliona-radoici-milosavljevicu-50-miliona-na-medijskim-konkursima
https://www.danas.rs/vesti/drustvo/neregistrovana-nis-tv-vucic-novac-iz-javnih-izvora/
https://www.danas.rs/vesti/drustvo/neregistrovana-nis-tv-vucic-novac-iz-javnih-izvora/
https://www.cenzolovka.rs/drzava-i-mediji/masinerija-lazi-tri-miliona-evra-za-prorezimske-tabloide-tokom-decenije-sufinansiranja/
https://anem.org.rs/sr/strane/mit-potvrdio-uns-u-u-jis-u-blokirana-mogucnost-izbora-slavoljuba-ristica-i-biljane-ratkovic-njegovan-za-clanove-komisija
https://anem.org.rs/sr/strane/mit-potvrdio-uns-u-u-jis-u-blokirana-mogucnost-izbora-slavoljuba-ristica-i-biljane-ratkovic-njegovan-za-clanove-komisija
https://www.slavkocuruvijafondacija.rs/slavko-curuvija-fondacija-po-tuzbi-radonjica-romica-i-kuraka-mora-da-plati-vise-od-milion-dinara/
https://www.slavkocuruvijafondacija.rs/slavko-curuvija-fondacija-po-tuzbi-radonjica-romica-i-kuraka-mora-da-plati-vise-od-milion-dinara/
https://www.cenzolovka.rs/pritisci-i-napadi/slavko-curuvija-fondacija-treba-da-plati-vise-od-milion-dinara-po-tuzbi-radonjica-romica-i-kuraka/
https://www.cenzolovka.rs/pritisci-i-napadi/slavko-curuvija-fondacija-treba-da-plati-vise-od-milion-dinara-po-tuzbi-radonjica-romica-i-kuraka/
https://www.cenzolovka.rs/pritisci-i-napadi/reporteri-bez-granica-uz-slavko-curuvija-fondaciju/
https://nuns.rs/srbija-solidarnost-sa-slavko-curuvija-fondacijom-nakon-jos-jednog-koraka-unazad-u-potrazi-za-pravdom/
https://nuns.rs/srbija-solidarnost-sa-slavko-curuvija-fondacijom-nakon-jos-jednog-koraka-unazad-u-potrazi-za-pravdom/
https://www.slavkocuruvijafondacija.rs/nacionalna-radna-grupa-za-borbu-protiv-slapp-a-presuda-protiv-slavko-curuvija-fondacije-opasan-je-pritisak-na-slobodu-izrazavanja/
https://www.slavkocuruvijafondacija.rs/nacionalna-radna-grupa-za-borbu-protiv-slapp-a-presuda-protiv-slavko-curuvija-fondacije-opasan-je-pritisak-na-slobodu-izrazavanja/

